10 Ağustos 2011 Çarşamba

Bebeğimin ve Bizim Birinci Ayımız


- Uykusuzluk ve yorgunluk
- Göğüslerim sızlıyor ve patlayacak kadar şiş
- Bebek emerken meme uçlarım acıyor; beynimin sinirlerini zıplatacak kadar
- Bebeğim durmaksızın ağlıyor
- Her şikayetime annem 40'ınız dolunca geçer diyor
- Evde göğüsler ortada dolanıyorum; bebek emerken kayınvalidem, annem ve eşim göğüslerime masaj yapıyor; düşünsem aklıma gelmezdi!
- Bebeğimizi uyutmak için 40 dakika uğraşıyoruz her defasında
- Tam yemeğe oturuyorum, ağlıyor
- Göğsüme koyduğum haşlanmış soğumuş lahana yaprakları yaz sıcağında çok pis kokuyor
- Gece sıtmaları uykumu bölüyor
- 6 aylık hamile gibiyim sarkık göbeğimle
- Bebeğim bendeyken susuyor, eşim kucaklayınca ağlıyor
- Bebeğim bendeyken ağlıyor, annem kucaklayınca susuyor ve bu duruma sinir oluyorum
- Annem görmesin diye duşta ağlama nöbetlerine giriyorum
- Tam ben uyuyacakken/uyumuşken bebeğim uyanıyor
- Sütüm gelsin diye iğrenç ve sevmediğim şeyler yemek/içmek zorunda kalıyorum
- Hamile kıyafetlerini giyiyorum hala
- Bebek ağlayınca panikliyorum
- Göğüs ucu yaraları ne zaman geçecek?
- Eşim elinde kağıt kalemle uyku ve yeme saatlerini not alıyor
- Bebek uyanmasın da emmesin, canım yanmasın diye dua ediyorum
- Keşke hamileyken daha çok uyusaydım diye yakınıyorum
- Nefes alıyor mu diye sık sık kontrol ediyoruz
- Yatağının üzerindeki dönen hayvanlara heyecanla bakıyor bebişim
- Gazını çıkarmak için omzuma koyduğumda uyukluyor
- Bebeğim emerken uyuyakalıyor ve uyandırmaya çalışıyorum
- Bebek emerken ve ben emzirirken uyuyakalıyoruz ve düşmeyelim diye eşim bizi tutuyor
- Parka ve alışverişe çıktığımızda bebek sokakta yaygarayı basıyor ve ben onu susturamadığımdan rahatsız oluyorum
- Elimizi hareket ettirince takip ediyor
- Altı değişirken ve giyinirken ağlıyor mutlaka
- Bebeğim karnı acıkınca hheh hhh hıh  diye seslerle göğsümü arıyor
- Sıcaklardan dolayı bebek ağlıyor ve çıplak bedenine kundak yapıyoruz
- Sürekli konuşup ona neler yaptığımızı anlatıyoruz
- Haftalardır süren kanamam var
- Uyanır uyanmaz memeyi vermeyince ortalığı inletiyor
- Bebeğimin 15 dakika süren gündüz uykuları var
- Banyo yaptırırkenki huzursuzluk ve mızırdanmalar geçecek mi?
- 3 saatte bir yeme rutinimiz var
- Gece uykusundan önce banyo, masaj ve yeme ritüeli yapıyoruz
- Fön makinesi sesi, anne karnı sesi, fırtına-yağmur sesi, dalga sesi, ninniler dinletiyoruz
- Uykusuzluk... uykusuzluk...
- Ağrı kesicilerin etkisi geçince karnımın içi acıyor
- Bebek çılgın gibi ağladığında sorunun ne olduğunu bilemiyorum
- Gazı çıksın diye dakikalarca uğraşıyoruz
- Bebeğimizin ismine alışamayıp bebiş diyorum
- Altını nasıl temizleyeceğimi bilemiyorum, bazen bulaşıp bazen sızıyor...
- Arada bir duygusallaşıp gözlerimiz doluyor
- Arada bir bebeğimizin doğduğuna inanamıyoruz
- Dikiş yerlerimi korkudan elleyemiyorum
- Tıpkı karnımda olduğu gibi sürekli hareket halinde
- Bebeği alıp yemeğe gidiyoruz ve orada boynuna dek altını pisletiyor
- Her ebe ve doktor ziyareti öncesi onlarca soruluk liste hazırlıyoruz
- Ilık duş göğüslerimi rahatlatıyor
- Uyuması için kollarını, bacaklarını tutuyoruz; yoksa silkiniğ uyandırıyor kendini
- Bir daha hiç 2 saatten fazla uyuyabilecek miyim?
- Annemi yolcu ederken ben nasıl bebekle başbaşa kalacağım neyi nasıl yapacağım diye kaygılanıyorum...

Resim kaynağı:http://www.flickr.com/photos/paras212/406949500/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder