31 Ağustos 2012 Cuma

Ovulasyon Ağrısı


Son aylarda durup dururken bir ağrı girmeye başladı kasıklarıma; ama kasıklarda kalmayan. Göbek deliğinin altındaki tüm bölge zangır zangır zangırdıyor, belim kopacak derecede ağrıyor. Başta regl olacağım diye düşünüyordum. Emzirirken, doğum sonrası ilk birkaç regl düzensiz olur ya, öyle sandım. Bekledim gelen giden yok. Hayırdır dedim...

Hamile kalmadan önce kullandığım fertility friend adlı iphone uygulamasını kullanmaya devam ediyorum tekrar regl olmaya başladığımdan beri. Uygulama takviminde, tahmini regl günü gösterildiği gibi bebek yapmaya çalışanlar için tahmini yumurtlama yani ovulasyon günleri de gösterilmekte. Ben düşük yapana dek hiç ovulasyon ağrısı çekmiş insan değildim. Düşükten sonra zaten vücudum yerle bir olduğundan her noktam ağrıyordu. Ardından 2 ay sonra da hamile kalınca ağrıların varlık nedeni değişti. Doğumdan sonraysa ilk reglimi bebeğim 8 aylıkken, Mart ayında oldum. Haziran'dan beri de bu yumurtlama ağrılarını hissediyorum. Bu ay da başıma gelince ve takvimdeki doğurgan günlerimle çakışınca kesin kararımı verdim. Tabii kist, apandisit ve üşütme de bu tarz ağrılara yol açarmış; emin olmak için ben bu ay ağrımın süresini takip ettim. Akşamüzeri 6 gibi başladı ve 10 civarı ağrı kesici alıp yattım. Sabah 4 gibi tuvalete kalktığımda hafif sızlıyordu; ama sonrasında unuttum bile ağrıdığını. Bu ağrılar 24 saatten fazla sürerse doktora görünün mutlaka deniyor; ama benimki 12 saat falan sürdü. Tabii bir de başka günlerde de bu tarz ağrılar hissedersem mutlaka doktora gideceğim. Şimdilik bunu ovulasyon ağrısı diye kabul ediyorum.

Doğum sonrası nasıl da değişiyor insan bedeni. Gerçi belki de değişmemesine hayret etmeliyim ya! Bir canlı yarattık az mı!?

Resim: http://www.flickr.com/photos/dalobeee/2349797950/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder