3 Ağustos 2012 Cuma

Muhabbet


Ya ben küçüldüm, hani baby brain tabiriyle beynim çocuklaştı ya da oğlum benimle muhabbet ediyor?!

Geçende ilk kez aramızda şöyle bi diyalog geçti;
Anne: 'Yarın nereye gideceğiz?'
Bebek: 'Atta'

Hiç öğretmemişim, hiç kullanmamışım, hiç sormamışım bu şekilde. Yani 'Haydi giyinelim attaya gideceğiz' türünden laflar ettim de, gitmek sorusuna atta cevabını bu kadar bağdaştırması ilgincimize gitti daha 13 ayını doldurmamış bir bebek / çocuk için.

Konuşma kabiliyeti yürüme kabiliyetinden yüksek, kabullendik. Fakat, dediğimiz herşeyi anlıyor neredeyse. Benimle tüm gün muhabbette! Kendi derdini de anlatıyor, tabii bazen şıp diye anlarken bazen aynı şeyi bana birkaç kez tekrar edip göstermek zorunda kalıyor. İşin garibi, derdini ben anlayana  dek anlatmak için uğraşıyor. Hiç çözemezsek birbirimizi karşılıklı bakışıp gülüşüyoruz. Bazen göz işaretleriyle bile anlaşıyoruz.

Geçen hafta Health Visitor geldi 1 yaş kontrolü için. Boy, kilo, kafa ölçümlerinden sonra gelişimiyle ilgili sorular sordu. 'Bababa, dadada, mamama, lalala tarzı şeyler söylüyor mu?' dedi. 'Ne diyorsunuz? Neredeyse cümle kuracak!' diyecektik :) Anlattık bazı kelimeleri çok yerinde ve çok güzel söylediğini, şaşırdı. 'Bu yaşta beklemeyiz normalde' dedi. Bazen kendi kendine öyle bıdı bıdılıyor ki, eşimle bakışıp 'Yandık, şimdiden kafamızı şişiriyor' diyoruz.

En sevdiğim hareketlerinden biri, de babasıyla biz konuşurken elindeki oyuncağı birimize vermek veya göstermek istiyor. Bizden o saniyede yeterli ilgiyi göremezse 'Babaaa!' diye öyle bir haykırıyor ki, saygı duruşuna geçesimiz geliyor :)

Gündüz uykularının süresini azaltınca oyuna ve muhabbete daha çok vaktimiz kalıyor artık. Sürekli beraber oluşumuzun da bebeğimin iletişiminin bazı yaşıtlarına göre daha iyi olmasında katkısı var. Günlerimiz daha çok aktiviteyle; yüzme, oyun grubu, bebek sınıfı, arkadaşlarla vs. geçiyor bu ara. 'Ay bu hafta nasıl geçti hiç anlamadım' diyorum Cuma günü geldiğinde. Acaba evde oturan bir anne olmasaydım da aynı şeyi söyler miydim zaman için? Bebeğim bu kadar muhabbetli olur muydu? Hiç bilemeyeceğiz...

Resim kaynağı: http://www.flickr.com/photos/41460120@N04/4862422223/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder