8 Şubat 2012 Çarşamba

Emzirmek...


Emzirmenin faydalarından bahsetmeyeceğim burada, google ederseniz binlerce link gelir önünüze. Ben altıncı aydan sonra emzirmeyi bırakanların neler kaçırdığından bahsedeceğim...

- Beni görünce meme aklına gelen bebeğim yatağın öbür ucundan sürüne sürüne gelip kafasını göğsüme yumuyor ve ıh ıh ıhhh sesleri çıkarıyor istediğini belirten.

- Bebek emebiliyor mu, ben doğru tutuyor muyum dertleri olmadan emzirmenin keyfine varıyorum.

- Dünyadaki en büyük hazzın bir bebeğin memeye kavuştuğu an olduğunu görüyorum; gözlerini kısışı, yüzünde tarifsiz mutluluk, çıkardığı memnuniyet sesi.

- Memeyle muhabbet ediyor bebeğim. En yakın arkadaşı, en sevdiği oyuncağı.

- Gözlerimin içine bakıp benim çıkardığım sesleri, heceleri taklit ediyor emmesine ara verip.

- Memeyle oynuyor; ucunu çekiştiriyor, sıkıyor, mıncıklıyor bir hınçla ağzına sokuyor ardından. Eşim dahil başkası yapsa kaldıramayacağım hareketleri bebeğim yapınca gülerek izliyorum.

- Henüz dişleri çıkmasa da damaklarıyla ısırıyor. Canım acıyınca anında çekiyorum memeden.

- Ek gıdaya geçip ne kadar sevse de yese de hala sütüme yer oluyor midesinde.

- Geceleri uykum kaçtığında uyansa da emse diyorum; uykumu getiriyor emzirmek.

- Kızgınlığım geçiyor, kafam dağılıyor, huzur veriyor. Terapi gibi birşey.

- Günde bire indirdiği kakasını, meme emerken yüz ifadesinden ya da ıkınma sesinden anlayıp hemen tuvalete oturur pozisyonda tutuyorum. Ayaklarını sallayıp ıkınıyor, ardından emeline kavuşup mutlu bir çığlık atıyor. Hemen temizleyip pişik olmasını, bulaşmasını, kokuşmasını engelleyebiliyorum. Tuvalet terbiyesi için de bir adım atmış oluyoruz.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar... 6. aydan önce de ayrı bir mutluluk emzirmek; ama insan elinde olmadan doyması için uğraşıyor, bebek de doymak için. Tabii ilk aylardaki meme ucu acıları da cabası. Deneyin farkı göreceksiniz ;)

Resmin kaynağı: http://www.flickr.com/photos/neweyes/59088660/

1 yorum: