24 Ağustos 2012 Cuma

Doğumdan Sonra İlk Regl

Doğum sonrası ilk regl, sanki ilk kez regl olacakmışım gibi bir his uyandırıyordu bende. 9 ay boyunca hamilelikte unuttuğum, emzirme döneminde de gelmeyen eski bir arkadaştı görmeyeli unuttuğum...

Kimi emzirse bile 2. ayda regl oluyor, kimi emzirmeyi kesse de birkaç ay daha adet olmuyordu duyduğuma ve okuduğuma göre. Bebişim 6 aylık olunca, benimkinden ses seda çıkmayınca ki hala emziriyordum, kurtlanmaya başladım. Açıkçası olayım da istemiyordum; ama ya olur da hamile kalırsam nasıl anlayacaktım o zaman? Bebişim ishal olduğunda annem başladı:

Annem: 'hamile misin?
Ben: 'Hayır, anne!'
Annem: 'Emin misin?'
Ben: 'Evet, eminim anne!'
Annem: 'Ben hiç adet olmadan hamile kaldım hepinize, hemen ishal olurdunuz siz de.'
Ben: 'E yuh anne!'

Taa ishal kesilene dek sürdü bu muhabbet her gün. Ardından hala regl olmayınca ki hamile kalmadığımdan emindim (başka bir konu olur bu yazı; çünkü yorgunluk ve uykusuzluktan değil seks düşünecek, eşimle konuşmaya fırsatım yoktu) yine de bu doğum sonrası hemen hamile kalma olayı beni endişelendiriyordu. İkinci bir bebeğe ne bünyem ne de ruh halim hazır değildi. Ki hala hazır değil! Kuzenimin de üç bebeği 1.5 yaş aralıklı. Yani yanlışlık sonucu hamile kalanlardan, sanırım annem gibi!

Neyse, benimki hala emzirirken; ama gece emmelerini kestikten sonra bebiş 8 aylıkken geldi geri. Ama o ne geliş! Gelmeden 2 hafta öncesinde, karnım, kasıklarım, belim zangır zangır ağrıyordu. Dökülüyordum. Sırtüstü yatmak bile acıtıyordu canımı belimin ağrısından. 'Neler oluyor bana, hamile kaldım da düşük mü yapıyorum?' bile dedim bir ara. Yaklaşık iki hafta gitti geldi, şiddetlendi hafifledi bu ağrılar. Sonunda kırmızı dostumu gördüm tam 500 küsür gün sonra. Çok şiddetli, çok parçalı, çok ağır bir kanama oldu. Beklenilen gibi... Çok da uzun sürdü, en az 10 gün. (Benimki 6. günü geçmezdi eskiden)

Ardındakiler düzensizdi; kimi 33 gün, kimi 26 gün sonra geldi. Son iki aydır sanki biraz daha normale dönmüş gibi desem de hala emzirdiğim için eminim o da etkiliyordur durumları. En azından her ay geliyor da ben de hamile kalmadığımı (zaten korunuyoruz da) anlıyorum. Şimdilerde tek derdim ovulasyon ağrısı*. Regl ağrısı çekmeyip yumurtlama ağrısı çekiyorum, iyi mi?!

* Yumurtlama dönemi ağrısı çekiyorsanız veya ağrıdan şüpheleniyorsanız, Ovulasyon Ağrısı yazıma göz atın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder