10 Ocak 2012 Salı

Bebeğim 6 Aylık


Ve biz gene yollardayız. Ülkeler arası, şehirler arası uçuşlar. Yeni yeni insanlar, yeni evler, odalar, yataklar derken bebeğim altıncı ayına girdi ve çıktı. Tabii bu yenilikler içinde yeni huylar da geliştirdi. Doğal olarak!

Öncelikle uzun zamandır beklediğim - nedense? - dönme harketlerini tamamladı. Karınüstünden sırtüstüne ya da tam tersini defalarca yapıyordu yorulmadan. Hatta iyice pekiştirdikten sonra yerinde 360 derece dönüyordu özellikle de iphone'un peşinden :) Geceleri ise ayrı bir dertti başıma gelen. Yatağına koyar koymaz yüzüstü dönüyor ve daldığında sırtüstü çevirsem de tekrar yüzüstü dönüyordu. Evimizden uzak olup da aynı odada yattığımız için memnundum ilk defa. Tüm gece bir gözüm açık uyuyor, bebişimi kontrol ediyordum. Halinden memnundu ufaklık, ama halimden memnun olmayan ben defalarca nefes alıyor mu, kafasını gömmüş mü, emziği düşmüş mü? diye kontrol ediyordum. Tatil ve uyku gene uzaktı bana.

Geceleri bebeği bize bırakıp siz dışarı çıkın diyen babaanne dedeye en iyi cevabı bebeğim veriyordu. Bir akşam 7-11 uyuyup, diğer akşam 7-8-9-10... diye her saat başı uyanaraktan. Bu uyanışlarda ben gitmeden sakinlemiyordu ki annem gittiğinden bir defasında ben Muhteşem Yüzyıl izlerken, sakinlemek yerine daha da çıldırıyordu.

Yemek olayı malesef hiç iyi gitmiyordu. Ben de pek zorlamadım çünkü etrafta karışan çoktu! Kimi bırak yemesin, kimi çok emziriyorsun, kimi ben sizin burnunuzu tıkayıp veriyordum, kimi zorlayarak olmaz, kimi onu yemez tabii şunu ver diyerek tuzlu / tatlı yemekleri gösteriyordu. Ben de zorlamadım. Meyve verdim bol bol! Yemedi... Eve dönünce göstereceğim ben sana dedim içimden. Bebek yoğurdu aldım, yemedi. Ayran yapıp biberona koydum lıkır lıkır içti.

6. ay sanki bir dönüm noktası. Bebeklikten çocukluğa geçer gibi. Bakışları, duruşu, heceleyip konuşur gibi yapması sanki bizi anlıyor, bize birşeyler anlatıyor gibi. Bir de gördüğünü istemesi, istediğini vermeyince mızırdaması. Sen ne zaman 6 aylık oldun da bana kafa tutuyorsun diyorum bazen? Bauba diyerek eşimi-babasını neşelendirmesi bilinçsiz de olsa, memeyle oynaması / konuşması, arada bir 40 dakikadan fazla uyuması hep yeni marifetleri...

Resim kaynağı: http://www.flickr.com/photos/foreverdigital/3232399489/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder