19 Mart 2012 Pazartesi

Diş Çıkarma Yara Beresi Mi?

Bebişimin dişi çıkmamıştı ki, çenesinde ve yanağında küçük sivilcemsi isilik gibi ama değil öyle garip birşeyler belirdi. Bir iki hafta bekledik, poposundaki pişiklere benzetip pişik ilacı sürdük; ama geçmedi. Ardından doktora götürdük; 'Kurumuş cildi!' deyip Aveeno krem verdi günde 3 defa sürmem için.

Kullandım iki haftaya yakın, yanağındaki geçse de çenesindeki iyice belirginleşti, kızardı. Sanki hamileyken çilek çalıp çeneme sürmüşüm gibi. Bir yandan da internette aradım, taradım. Diş çıkarırken akan salyalardan olur demişler; çarşafının altına havlu koydum ağzının suyunu emsin diye geceleri uyurken, elimde mendille gezdim salyası akarsa hemen sileyim diye, nemlendiriciye devam ettim.

Bir gece ateşlendi çok, ertesi gün yanağındaki kabarcıklar gene çıktı. Dişten mi, ateşten mi, hasta mı oldu derken başka bir doktora denk geldik. O da demez mi 'Tırnağıyla çizmiş, enfeksiyon olmuş. Bu kremi günde 3 kez uygulayın, üç dört güne geçer!' Fucidin antibiyotik kremi verdi. Bir hafta sonra geçti mi geçiyor mu derken hala aynı kızarıklık belki biraz küçülmüş belki de bize öyle geliyorken ilk doktora başka birşey için gittiğimizde diğer doktorun verdiği ilacı gösterdik.

'Hayır, bu kesinlikle enfeksiyon değil, bebek egzaması, isterseniz kortizonlu krem verebilirim' dedi. Aldık o kremi de, başladık günde 2 kez kullanmaya. Küçülüyor mu bize mi öyle geliyor? Hala cevap bulamadım. Egzamayı duyunca yüzünü şampuanla, sabunla yıkamayı bıraktım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder