27 Eylül 2014 Cumartesi

Gece Bezi Bırakmak mı?

Oğlum tuvalet eğitimini çok erken tamamladı. Gündüz olanı.

18 aylıkken kakaya oturttuk, birkaç ayda hallettik. 20 aylıkken bezi tamamen attık, 2. yaşında gündüzleri çiş kaçırması bitti. Söylüyordu, bezden kurtulmuştuk; ama sadece gündüzleri.

Yaşı küçük olduğundan gece bezlemeye, uykudan uyandırmamaya - zaten yeni yeni deliksiz uyuyordu(k) - devam ettim. Hem sağlık görevlisi de yaşının erken olduğunu, o zamanlar 2 idi, sabah bezi kuru kalkarsa birkaç gün boyunca ancak o zaman bezi bırakmamızı önerdi.

Kış geçti, bahar geldi. 3 yaşına yaklaşırken, bizimki hala sabahları sırılsıklam bir bezle uyanıyordu. Yine de bir şans verelim 'Haydi bezi çıkaralım, gece çişe kalkalım' dedik. 'Arada kazalar olabilir' dedi oğlum. Gece bezi bırakırken;

  • Sabaha dek uyandırmayın, kendi ıslanınca rahatsız olup kalksın...
  • Uyuduktan 2 saat sonra kaldırın, tuvalete götürün, emin olun uyanık olsun...
  • Uyuduktan 1 saat sonra kaldırın, uykusu açılmasa da kalkmaya alışır...
  • Siz yatarken uyandırıp götürün...
  • Sabah birkaç gün bezi kuru kalktıysa bezi bırakın, yoksa hazır değildir...

şeklinde yorumlar okudum. Kafam karıştı. İlk gece kaldırmadım, sabah 5'e dek çiş içinde sırılsıklam uyudu. İkinci gece 2 saat sonra kaldırmaya gittim, yatak sırılsıklamdı, üzerini değiştirdim, çarşafı değiştirdim. Sabah gene sırılsıklamdı. Üçüncü gece uyuduktan 1.5 saat sonra gittim kaldırmaya, gene ıslaktı. 4. gece 1 saat sonra gittim, kaldırdım çişe, çok uykusu vardı, azıcık yaptı. Uyudu. Sabaha karşı ıslaktı ve beni kaldırmadı bile ıslağım diye.

Her gece 2-3 kez çarşaf, pijama değişiyor, benim de onun da gece uykularımız bölünüyordu. 'Aaa yeter, daha erken belli ki' dedim. Gece bezlemeye devam ettim...

3. yaşını doldurduğu vakit çok geziyorduk, yani evde kalmadık. Bu süre zarfında uyku düzeni değişti, bazı sabahlar kuru bazı sabahlar ıslak kalktı. Evde olmadığımızdan deneme yapamadık. 37 aylık olduğunda, abi olmaya taktı ve 'Bebekler bez kullanır, ben donla yatacağım' dedi. Hala sabahları ıslak bezle kalkıyordu. 'Tamam; ama gece çişin geldi mi bize sesleneceksin' dedik. O gene 'Arada kazalar olabilir!' dedi.

Akşam yatma faslında yarım saat içinde belki 5 kez çişim geldi diye uykuyu erteliyor, sürekli çişe gidiyorduk uyuyana dek.

İlk gece ellemedik; deneyelim dedik, sabah sırılsıklamdı ve öylece çiş içinde uyumuştu. İkinci gece 2 saat sonra gittik baktık gene altına kaçırmıştı ve uyanmadı. Uyudu öylece. Sabaha karşı bazen beni uyandırıyor, çişim geldi diyordu; ama çişe gidince görüyorduk ki zaten altına yapmış. Tuvalete 1 damla bile yapamıyordu. Her akşam yatarken don-bez tartışması yapıyorduk. Çünkü her gün çarşaf ve pijama yıkıyordum gene. Her gece birkaç kez altı-üstü değişiyordu. Sonunda, 'Bak oğlum bu akşam bez takalım, eğer sabah kuru kalkarsan söz dona geçeceğiz' diye ikna ettik. Tekrar beze döndük. Hala kuru kalkmadı...

Ne yapacağız bilmem? Okuyorum, araştırıyorum, hala kimi 3 yaş için erken diyor, kimi gündüzle beraber gece de bırakılmalı diyor. Kimi çocuğu 7 hatta biri 9 yaşına dek gece bezlendiğini anlatıyor. Kafam karışık, nasıl çözeceğiz biz bu olayı bilmem?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder