2 Temmuz 2011 Cumartesi

Sıkılmaya Başlıyorum!


40+7 olacağım hiç aklıma gelmezdi. Bebişimiz hep erken, hadi en geç gününde gelir demiştik. Ama konu bebek olunca hiçbir plan yapılamıyormuş bunu öğreniyoruz...

İlk başta günü kısıtlı olup da gelen kardeşler döndü. Gelen anneler biletlerini uzatmaya başladı; bebişi görmeden dönmeyelim diye. Peki bebek ve ben nasıl olur da hala bekliyoruz? Ebenin kontrolüne göre bebek sağlıklı ve aktif. Herşey normal gidiyor, tabii büyümeye devam ediyor. Bana membrane sweep denilen uyarılma işlemi yapıldı. Ebenin dediğine göre 48 saat içinde doğum başlayabilirmiş işe yararsa. Biraz kanama da görülebilirmiş. İşe yaramama durumunda opsiyon olarak induction denilen olay gerçekleşecekmiş. Yani önce serviksin açılmasını sağlayan tablet verilecek, daha sonra duruma göre suyun patlatılması ve suni sancı ile doğum başlatılacakmış. Bu benim aklımın ucundan geçmeyen ve hiç de istemediğim bir doğum şekli tabii ki. Çünkü suda doğum planlarım da suya düşüyor.

Psikolojik olaraksa hala yumuşak ve doğuma hazır olmayan serviksimin olduğunu öğrenince moralim yerle bir oldu. Eşim moralimi düzeltmeye çalışıyor yani 48 saat içinde doğumun başlayacağına inandırıyor beni. Ağrım, sızım olmadan nasıl olacaksa? 

İşin garibi biri doğum kursundan birkaç arkadaşım da geç kaldılar, günlerini geçirdiler. Tesadüfe bakın ki hepimiz erkek bebek bekliyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder