23 Mayıs 2014 Cuma

1 Mayıs 2014

Benim için zaten önemli bir gündü, doğumgünüm olduğundan. Bir de o sabah İngiliz ehliyeti için sınava girdim. Neyse ki geçtim ve üzerimden büyük yük kalktığın için çok sevindim. Bebeklerimin biri evde biri karnımdaydı.

Akşamüzeri de karnımdakini görmek için ultrasona gittik. Tarihine göre 5 gün daha büyük çıkmıştı; halbuki hamilelik öncesine göre benim 2 kg kaybım vardı.

Oğlum etraftaki oyuncaklarla oynarken pek sıkılmadı. Saat oldukça geç olmuştu; ama yine de huysuzluk yapmadı diyebilirim.

Öte yandan 2 numara oldukça sağlıklıydı. Ölçümleri yerindeydi, çok hareketliydi ve verdikleri resimlerde görüldüğü üzere oğlumun aynısıydı. Ultrasondaki o halini görünce, içimde kız mı diye belirlenen düşünceler yerine erkek olması daha baskın çıktı. Yaşım 35'i geçtiğinden hiçbir problemimiz olmamasına rağmen riskli hamilelik kategorisine koydular beni. Down sendromu için de, istersem Harmony Test olaran bilinen bir test önerdiler. Ekstra bir miktar daha kan verecektim ve örnekler Amerika'ya test için gönderilecekti. Hemen kabul ettim. Ücreti normalde 500GBP idi; ama NHS ve İngiliz sağlık sistemi sağolsun, herşey ücretsizdi.

Ufak denilebilecek bir sorun vardı; plasenta aşağıda ve öndeydi. Yani oğlum doğarken yapılan sezaryen dikişinin olduğu kısma denk geliyordu. İkinci doğumu normal önerdikleri için, plasentamı sık sık kontrol edeceklerini belirttiler. Sanırım normal doğum esnasındaki kasılmalar sırasında sorun çıkmasın diye. Açıkçası normal doğumu tercih ederim; elbette şartlar elverdiğince.

Birkaç hafta sonra Harmony Test sonuçları geldi. 1/10000 olduğundan iyi haber diye verdi doktor bu haberi. Zaten ense kalınlığı ve burnu da mükemmel çıkmıştı. Oğlumdaki gibi kalın bir ense sıvısı yoktu.

Birkaç gün önce plasenta için kontrole gittim. Yaraya yapışık değil; ama yakınında olduğundan 2 ay sonra tekrar beni görmek istediler. Bebişin kalp atışını 144 olarak ölçtü doktor. Başka da birşey göstermedi, plasenta uzmanları!

Bir sonraki ultrason 1 ay sonra. Doppler sayesinde arada bir kalp atışlarını dinliyoruz. Oğlum da bayılıyor, haydi dinleyelim anne diyor. Ne kadar gerçek geliyor ona bilmiyorum, o minik kafasında neler dönüyor?

Oğlumdayken 15. haftada yani bu sıralar, kelebek kanadı tarzı hareketlerini hissetmiştim. İlk hamileliğim olmasına rağmen. Bu kez daha önce hissetmem gerekirken, sanırım plasenta önce olduğundan henüz birşey hissetmiyorum.

Merakla bekliyorum...

NOT: 15 hafta bitti ve ben 51.7 kiloyum. (Hamilelik öncesi, 52kg idim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder