16 Ağustos 2014 Cumartesi

Birinci Bebek X İkinci Bebek Farkı


Birinci bebeğe hamile kaldığımı öğrenince her türlü zararlı şeyden elimi ayağımı çekmiştim; ikincide bazılarını mecbur yaptım...

Birinci bebekte gebelik, bebek gelişimi kitapları aldım, okudum; ikincide oku(ya)madım...

Birinci bebek iyi beslensin diye günde 3 ölçü sebze, 2 çeşit meyve yedim; ikincide birinci iyi beslensin diye gözünün içine baktım, kendimi öylesine besledim, besliyorum...

Birinci bebeğe her ayı sağ salim atlattığımız için hediyeler aldım; ikinci bebeğin ilk hediyesini 6. ayda aldım...

Birinci bebek sesimi duyduğu vakit (24. hafta civarı) ona kitap okumaya başladım; ikinci bebeğe özellikle kitap okumadım, her gece abisine okurken o da dinliyor...

Birinci bebeğin tekmelerini, dönmelerini sayardım; ikinci bebeğin tekmelerini ancak gece yattığımda sayıyorum...

Birinci bebeğe şarkılar söyledim, şarkı yazdık babasıyla; ikinciye arada bir abisiyle birlikte şarkılar söylüyoruz...

Birinci bebeğin kalp atışlarını sık sık dinlemiştim doppler ile; ikincinin de kalp atışlarını dinledim ve oğluma da dinlettim...

Birinci bebeğe isim bulmamız 8. ay civarı oldu; ikinci henüz 6 haftalıkken abisi ona isim buldu ve tüm aile ona öyle seslenir olduk.

Birinci bebekte hiç kanamam olmadı; ikinci bebekte 7-8 hafta civarı bir hafta boyunca kanamam oldu...

Birinci bebeği babası ve ben okşayıp sevdik; ikinciyi babası, ben ve abisi okşayıp seviyoruz...

Birinci bebekte sürekli endişe ve panik halinde bir hamilelik geçirdim, 12. haftaya dek kimselere söyleyemedim, 20. haftadan sonra hamile olduğumun keyfine varabildim; ikinci bebeği henüz 9 haftalıkken duyurduk, sürekli koşturmacaya rağmen rahat bir hamileyim...

Birinci bebekte birçok foruma üye oldum; zırt-pırt onlara soru soruyordum; ikinci bebekte hiç bir forumu takip etmedim...

Birinci bebeğe hamileyken bol bol uzanıp dinleniyordum; ikinci bebekte geceleri uyuyamasam da öğle uykularına yatıyorum...

Birinci bebek karnımdayken 'Ne zaman doğacak? Bugün bebeği çıkaralım mı?' diyen birileri yoktu; ikinci bebeğin bu soruları her gün soran bir abisi var...

Birinci bebeğe hamileyken de doğunca da aşırı ilgi gösterdik, şımardı; ikinci bebeğe birincinin peşinde koştuğumuzdan ancak yeteri kadar ilgi gösteriyoruz...

Birinci bebeğin sürekli muhabbeti dönüyordu; ikinci tekmeleriyle kendini hatırlatıyor...

Birinci bebekte her tuvalet sonrası tuvalet kağıdını kontrol ederdim kan var mı diye; ikinci bebekte çok nadir kontrol ediyorum...

Birinci bebeği içimden çıkarıp sevesim, sonra yerine koyasım gelirdi; ikinci bebeği vaktinden önce çıkarasım gelmedi henüz...

Birinci bebeğe kardeş hikayeleri anlatamadım; ikinci bebek ise abisine kardeşiyle neler yapacağına dair anlattığım hikayeleri duyuyor bol bol...

Birinci bebekte daha huyluydum; ikinci bebekte daha huysuzum...

Birinci bebeğin kafası aşağıda, ayakları yukarıdaydı hep; ikinci bebeğin 6. ay ultrasonunda gördük ki kafa ve ayaklar yukarıda, popo aşağıda...

Birinci bebeği normal doğurmayı çok istemiştim, acil sezaryen oldu; ikinci bebekte de normal doğum istiyorum bakalım ne olacak?

Birinci bebeği bu evde çok seven iki kişiydik; ikinci bebeği bu evde çok seven üç kişiyiz...

Not: Birinci bebeğim erkek, ikincisi kız...

Resim: https://www.flickr.com/photos/thomaslife/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder