13 Ekim 2010 Çarşamba

Yeni Bir Umut Olabilir Mi?

Dün akşamüzeri kasık bölgeme bıçak saplarcasına sızılar girip çıktı birkaç dakika boyunca. Reglimin başlamasına bir hafta kadar bir süre olduğunu varsayarsak hiç beklenmedik birşeydi bu da. Kendimi yorgun ve halsiz hissettiğimden ki boğazım da şişti sabahtan beri en iyisi akşamki yoga seansını es geçeyim dedim. Gece saat 10 civarı adet ağrısı gibi bir ağrı başladı bu defa ve nasıl uyuyacağım bu gece bu ağrı devam ederse diye düşünürken yaklaşık yarım saat sonra durdu. Hemen internet araştırmalarımı yaptım ovulasyonun 7. günü bu ağrılar ne olabilir diye. Yerleşme ağrısı çeken birkaç kişinin yazdıklarını ve uzman yorumlarını okudum. İçten içe sevinsem de düşük sonrası neyin ne olduğu belli olmayan birçok ağrı tecrübe etmiştim.


Sabaha kadar deliksiz bir uyku uyayamadım; önce çok üşüdüm, sonra çok terledim. Döne döne hava aydınlanmamıştı ki kuş cıvıltılarıyla uyandım. Hemen başucumdaki dereceyi alıp son iki aydır her sabah yaptığım gibi gibi bazal vücut ısımı ölçtüm. Düne göre 0,25 derece azalmış hatta ortalamanın altında bir noktaya ani düşüş yapmıştı. Şaşırdım ve sevindim. Yerleşme dibi (implantation dip) denilen birşey okumuştum daha önce bir yerlerde. Şöyle; yerleşme genelde ovulasyondan sonraki 7 ila 10. günler arasında olur ki 5 ve 14. günlere dek de genişletilebilir. Yumurtlama olayı kesinleşmiş ve vücut ısısı yükselmiş kişilerde bu günlerde ısıda belirgin bir düşüş veya yükseliş hamilelik habercisi olabilir. Ama bu demek değildir ki kesin hamilesin ve ayrıca bunu yaşamadan da hamile kalan insanlar var. Hatta fertility friend sitesindeki araştırmalara göre bunu yaşayan kişilerin %11’i hamile kalmamış, hamilelerin de ancak %23’ünde böyle belirgin bir ısı düşüşü gözlemlenmiş.


Peki neden oluyor dersek, kısaca yumurtanın atıldığı folikül projesteron üretmeye başlıyor ve bu vücut ısımızın yükselmesine neden oluyor. Eğer döllenme ve dolayısıyla yerleşme olmazsa folikül yavaş yavaş ölerek projesteron üretimini azaltıyor. Eğer yerleşme olursa folikülün ömrü uzuyor ve projesteron üretimi devam ediyor ta ki bu görevi yapacak plasenta oluşana dek. Böylece hamilelik boyunca vücut ısımız da ortalamanın üzerinde seyrediyor. Hatta hamilelikte vücut ısısının azalması düşük habercisi olabiliyormuş. O nedenle hamile kalsam bile sanırım uzunca bir süre her sabah vücut ısımı ölçmeye devam edeceğim.


Bu karışık duygular içerisinde işe doğru yol alırken bir anda içten içe bir korku geldi ya hamileysem diye. Kendime öyle garipsedim ki hem aylardır hamile kalmak için uğraşıyorum, denemedik şey bırakmıyorum hem de hamilelik ihtimali karşısında endişelenip korkuyorum. Sanırım düşük sonrası böyle oldum aynı şeyleri yaşarsam diye. Ya da bir daha hiç hamile kalamayacağımı düşünüyordum ki gene düşüncelerim beni ters köşeye yatırdı.


Tabii ki henüz kesin bir sonuç yok; belki de bir tesadüf bu yaşadıklarım son iki gündür. Yine de içimde az biraz umut olsun diyorum arada saplanan ağrıları hissedince. Seni mutlu eden ağrıların olması ne güzel!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder